Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

02 februari, 2019

Gedichten dag 2019

Ik heb je echt met heel mijn hart
en eerlijk graag gezien
Misschien moet het dan toch zo zijn
dat ik je niet verdien
En eerlijkheid is net dat geen dat
Mensen samen houdt
Als eerlijkheid er niet meer is dan 
loopt het altijd fout
Daarom zeg ik vaarwel mijn lief
Ik neem een nieuwe start
Zonder jou, al blijft een stukje 
van je in mijn hart. 

Vaarwel.. 

Tja het is gedichtendag geweest en dit gedichtje,  al ben ik iets te laat, komt ergens vanuit mijn hart. Niemand hoeft zich zorgen te maken. Er is niks gebeurd. Ik heb alleen alle zorgen en miserie van de voorbije jaren even op een hoop gesmeten en wat knopen door gehakt. Niemand hoeft zich aangesproken te voelen maar..
Wie het schoentje past trekke het aan..
Langs de andere kant, het schoentje kan dan wel passen. Er zijn er meer met een maatje 40.. of 45. 
Waar rook is, is vuur.. zegde Uilenspiegel en hij warmde zijn handen aan een koeienstront. 
Niet alles is wat het lijkt en niet alles lijkt wat het is. 
Ik weet alleen dat het hier een tijdje veel rustiger zal worden. Zalig, die rust. 

Getekend,

Een mens van goeden wil. 

Geen opmerkingen: