Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

25 juni, 2006

Fiets tocht 24 juni 2006. Het weer was goed, niet te warm, niet te koud, een ideale dag om te fietsen. Gewapend met GPS en camera trok ik er op uit.


Langsheen de dender kwam ik een Futengezin tegen, nijlganzen, een blauwe reiger die zat te zonnen op de sas steiger, kuifeendjes, etc.. Mijn tocht liep via Oudegem-brugsken door de polder van Denderbelle over het sas langs de Dender. In Gijzegem de brug over naar Wieze via de sas baan en daar weer de polder in naar het natuurpunt leerpad. Daar kwam ik langs de oude Denderbedding een wel heel nat waterhoenkuiken tegen.

Ook een heleboel bruine zandoogjes (en dat zijn vlinders, vond ik via google).

Van daar ging mijn reis verder via de Kloosterstraat en de nieuwstraat door de Meerskant naar Denderbelle dorp. Vandaar ging het weer even de polder in, het sas over en langs de dijk tot wat wij in Oudegem den 80 noemen. Via 80 (en vraag mij nu niet waarom dat zo noemt want dat weet denk ik niemand meer) ging het de polder in richting mespelare en vandaar door de kloostergoed straat, over de oude spoorwegbedding naar huis (nu ja, naar Herberg De Stijgbeugel) Ik heb ongeveer 1u en 49 minuten gefietst en daartussen ongeveer 50 minuten gestopt voor foto 's (alles samen). Ik heb gemideld tegen 12,7 km/u gereden met een max speed van 29,1 km/u van de brug in Wieze. De hele tocht kan je ook op kaart een keer bekijken als je dat wil en beschikt over mapsource. Je kan hem ook downloaden naar je Garmin GPS

Geen opmerkingen: