Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

29 januari, 2014

..Dus Wat is er mis met mij?

"ACUTE SPONDYLODISCITIS" of ontsteking van een/de wervel-(kolom) In mijn geval, Er zit een beestje in mijn rug die een van mijn tussenwervels aan het opvreten is. Wat is er gebeurd? Door overbelasting van mijn rug is er een ontsteking ontstaan op een van mijn tussenwervels. Deze werd behandeld en genezen met antibiotica maar bleef een zwakke plek. Ik bleef echter rugklachten hebben en na een CT-Scan heeft men Spondylodiscitis vast gesteld. Via Spoed het ziekenhuis binnen want de oorzaak van die spondylodiscitis moest zo snel mogelijk worden gevonden. Uiteindelijk na veel bloed, urine en andere stalen werd iets in de urineblaas ontdekt. Een Bacterie. Een Bacteriële besmetting op de urinewegen heeft er dus via het bloed voor gezorgd dat Bacteriën tot bij de zwakke tussenwervel zijn geraakt. Misschien 1 kans op een miljard dat dat nu juist een vrij agressief beestje is dat verzot is op tussenwervels. Maar hoe heeft die bacterie daar nu kunnen kweken. Uit verder onderzoek is uiteindelijk gebleken dat de hele toestand al 32 jaar geleden veroorzaakt werd. Een zwaar ongeval als kind, met een hersenschudding en een schedelbreuk en een beschadigde urinebuis tot gevolg. De artsen hebben zich toen geconcentreerd op de schedelfractuur. De Urinewegen zijn niet verzorgd geweest met een vernauwing tot gevolg. Hierdoor kreeg ik wat men noemt een luie blaas. Ik kon nooit volledig leegplassen waardoor er een kweekbadje achterbleef voor bacterien. Een samenloop van omstandigheden dus. Ondertussen ben ik al een maand werkonbekwaam en daar kunnen nog heel wat dagen bijkomen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ieder huisje draagt zijn kruisje.