Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

19 maart, 2004

Straks begint de lente. Ik zou eigenlijk moeten lachen, blij zijn, vrolijk de lente groeten en de zoete geur van de eerste lente bloemen opsnuiven en gelukkig zijn. Gelukkig zijn.. Als ik naar de wereld kijk, hoe kan ik dan gelukkig zijn? Hoe kan ik lachen en zingen en mee fluiten met het lied van de merel, als rond om mij de wereld tenonder gaat aan nijd. De mensen zien de verse kleine lente bloesems niet meer. Die zijn te klein en niet van belang. Behalve als ze natuurlijk allemaal weelderig in de tuin van de buurman groeien, mooie bloemen worden onkruid als je ze zelf niet hebt. Wat je zelf niet hebt benijd je en wat je benijdt wordt strijd en van strijd komt ruzie en van ruzie komt oorlog en zo vallen bommen voor bloemen. Snuif op dat rijk genuanseerd aroma van verse lente bloemen en napalm in de ochtend.. snuif op en geniet van de komende lente.
J. E. M.