Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

28 oktober, 2006

Blind,

Op een dag kwam god van zijn hoge troon
en begaf zich weer onder de mensen.
Hij vroeg hen naar hun levens doel,
hun streven en hun wensen.
De ene wenste veel goud en geld
en de andere wenste macht.
Maar niemand was er nog die
in zijn wensens aan de vrede dacht.
Teleurgesteld en slechtgezind
vroeg hij het tenslotte aan een kind.

Geef mij 2 nieuwe ogen God,
zei het want ik ben blind.
En geef me dan een regenbog,
en hele dagen zon,
en elke avond
voor het slapen gaan een fruitbonbon.
Toen vroeg God het kind,
wil je geen vrede wensen.
Het kind zei, dat kan enkel
zonder de grote mensen.

Dat is het, dacht god,
dat er aan de schepping niet deugd,
De mens was beter af geweest
met de eeuwige jeugd.

Geen opmerkingen: