Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

28 januari, 2012

Mag ik eens uit den biecht klappen..


Ik heb heel veel rommel in huis maar er is een beeldje dak zo graag zien en dat is mijn Marrietje. Een klein beeldje dat ik altijd op mijn kamertje thuis heb gehad van ons lief vrouwke. Als kind ben je daar zot van want het is , zelfs nu nog, een heel kindvriendelijk beeldje. Waarom is dat zo belangrijk voor mij. De moeder van God, de here Jezus, Christus, de vader, de zoon en de heilige geest. Ik ben toch een ik-weet-het-nie-sjonist. Maar toch, weet je het gaat over die mooie christelijke waarden. Geen IRONIE nu! Echt gemeend. Wie niet het verschil kan maken tussen dat en al wat er mis loopt in de katholieke kerk die heeft van filosofie niets begrepen. Je geloof hangt niet af van of een aantal ouwe nonkels (en tantes) hun verantwoordelijkheid hebben genomen. Nee geloof zit in je en is iets van jou. En daarom geloof ik in mijn Marrietje, ze is moeder van de aarde, ze is Moeder Aarde en wij zijn kinderen van Moeder Aarde.

Location:Haagem

Geen opmerkingen: