Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

03 september, 2014

Van apps en hoe nutteloos heel veel apps zijn..


We staan er niet bij stil maar heel wat apps op je smartphone zijn eigenlijk overbodig. Alleen zien ze er vaak zo leuk uit. Ze herinneren je er bv. aan elke dag een foto te maken en die "Selfy" dan te posten op een door hun beheerd blog. Je kan deze dan delen met je facebook, twitter of blogger etc. Gevolg: tientallen apps gaan op evenveel verschillende plaatsen informatie van jou gaan bewaren. Het wordt zo onoverzichtelijk en uitijndelijk zie je door het bos de bomen niet meer. En dit terwijl je het zelfde kan doen met de reeds aanwezige applicaties. Je camera, je alarm en je email programma. 
Een voorbeeld: 
Ik maak een Selfy. 


Ik mail deze naar mijn blogger account. 
Dit wil ik elke dag doen dus ik stel gewoon een alarm in dat mij elke dag op het zelfde tijdstip verteld dat ik een Selfy moet maken en klaar is Kees. 
Het voordeel nu is dat al mijn selfy's op mijn vertrouwde plek staan. Ik moet ze niet gaan zoeken in "welke app was het nu alweer" en het scheelt data verkeer want mijn blog is zo ingesteld dat berichten automatisch worden gedeeld met wie ik wil. Ik hoef dat dus niet zelf meer te doen. 

Zo zijn er tientallen voorbeelden. 
Hel even nadenken en je kan het zelf en beter en wat je zelf doet, doe je meestal beter. Niet toch? 


Geen opmerkingen: