Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

29 oktober, 2003

Toen ik op een nacht naar huis liep, voelde ik me eenzaam.
Raar dacht ik, zou de maan zich ook eenzaam voelen?
Maan! He daar! Maan!!
Maar de maan antwoordde niet.
Misschien moet ik hard gaan roepen.
Maan!!! Nog steeds geen antwoord.
Misschien is ze helemaal niet eenzaam
en heeft ze het veel te druk met al die vele mooie sterren, dacht ik.
Of misschien staan er buiten mij noch evenveel mensen als er sterren zijn, eenzaam te roepen naar de maan.
Ik voelde mij plots helemaal niet eenzaam meer.
Ik kreeg plots het gezelschap van duizenden andere eenzame mensen.
Sinds die dag voel ik me steeds wat minder eenzaam als ik naar de sterren en de maan kijk...

Ga naar de zon en vraag haar wat warmte,
Ga naar de maan en vraag haar wat licht,
Ga naar de sterren en vraag hen een lied,
Kom dan bij mij en vergeet je verdried.

(Jeroen Van Damme, alle rechten voorbehouden)