Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

14 februari, 2014

Dus wat is er mis, update 4 (19 februari 2014)

Een nieuwe dag een nieuwe scan. Dit keer gaan we op visite op de afdeling Nucleaire geneeskunde van het OLV Ziekenhuis te Aalst voor een PET scan. De bedoeling is een beter beeld te krijgen van de vooruitgang van de antibiotica kuur en dus het genezen van de spondilodicitis. Gisteren werd reeds een botscan uitgevoerd waaruit bleek dat de spondilodicitis nog steeds duidelijk zichtbaar is. Om een beter beeld te krijgen was dus een PET scan nodig. Rond half twaalf komt men mij halen in de wachtkamer. Eerst moet ik een aantal vragen beantwoorden en vervolgens is het PRIKKEN. Controle van de suiker. alles is goed. De verpleegster plaatst dan een bakster met water en voegt reactievloeistof toe. Vanaf nu zijn alle zwangere vrouwen en kinderen taboe in mijn buurt. Ik ben officieel Radioactief. Rond twaalf uur mag de bakster er uit en mag ik een uurtje relaxen in een wachtkamertje apart met eigen zetel, TV en Toilet. Als na dat uurtje alles goed over mijn lichaam verdeelt is, ik geef nu ook licht in het donker, word ik rond één uur naar de scanner gebracht. Alle metalen voorwerpen, pistolen, stiletto's, muntjes en boksbeugels moeten uit mijn zakken en ik moet ook mijn prins Albert verwijderen. Verder mag ik alles aan houden. IK mag op een plaat gaan liggen en mijn armen worden in een mof geplaatst. Stil Liggen, een uur aan een stuk luidt het bevel. Ogen dicht dus en tukken. Na ongeveer vijfenveertig minuten is de scan gedaan en zit ook mijn bezoek aan de afdeling nucleaire geneeskunde er op. Ik bedank de zuster (en hoop in stilte dat ik snel genees en nog eens terug mag komen bij haar voor zo'n scan want ze mag er wezen). Terug in de ontvangsthal staat Francois me op te wachten om huiswaarts te keren. Ik moed zeggen dat het OLV een prachtig ziekenhuis is waar je heel vriendelijk wordt ontvangen en verpleegd. Net als het iets kleinere ASZ Sint Blasius te Dendermonde. Thuisgekomen krijg ik meteen het bericht dat voorlopig alles blijft zoals het is. Dokter K. heeft reeds gebeld en de foto's bekeken en meldt dat de antibiotica kuur blijft zoals ze is. Ook krijg ik zekerheid over de operatie. Die zal dinsdag doorgaan een zal uiteindelijk vier dagen hospitalisatie en drie tot vier weken revalidatie tot gevolg hebben. Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: