Het Blog

Hieronder vind je mijn zogenaamde Web Log. Een soort van Logboek. Je vindt hier mijn rijmen en dichten, denken en biechten, van vroeger en nu.
Het lange verslag van de zoektocht naar dat ene wat we allemaal zoeken. "To Blog is the foundation of all Knowladge.."

14 maart, 2014

Allé, sondeloos, of toch niet.. Update 13 (vrijdag 14 maart 2014)

En zo trokken we donderdag ochtend alweer richting Sint Blasius en dit maal voor een dagopname.
Het inschrijven verliep vlot en al snel kon ik mij naar kamer 210 begeven. Daar kreeg ik mijn schortje aangemeten en was het wachten tot men mij kwam halen voor een Cysto. Of het nu een cystografie of een cystoscopy was weet ik niet maar ik moest lang wachten. Uiteindelijk kwam er een telefoontje van de afdeling medische beeldvorming, en mocht ik zelf tevoet op weg naar hun wachtzaal. Daar aangekomen werd het alweer "wachten". Ik had deze week al heel wat afgewacht dus dit kon er nog wel bij. Ik had een stoel en er stond een TV. Rond mij waren er nog wel meer wachters en er werden er trouwens constant nieuwe aangevoerd. En weer afgevoerd. Maar zoals Felix placht te zeggen "on alles komt een end, on ne west zelfs twië". En zo kwam men mij dan toch na een heleboel excuses toch noch halen en werd ik het scanlokaal binnen gebracht alwaar men mij direct op de hoogte bracht van de situatie. Na dat de sondes werden afgeklemd zou ik een reactie vloeistof toegediend krijgen via de Supra Pubische Sonde (SPS). Daarna moest ik langs de sonde heen plassen terwijl er gescand werd, wat niet gemakkelijk was. Op deze manier kon de reactie vloeistof zich verspreiden rond de sonde en kon worden vastgesteld of er nog ergens lekkages waren. Door een (naar mijn mening en vermoeden) te weinig toegediende vloeistof was de scan niet erg duidelijk. De resultaten werden doorgestuurd naar Urologie en nadat ik mezelf genezen verklaarde mocht ik terug naar kamer 210. Na een tijdje kwam Dr. VE op bezoek. Ze had de scans bekeken en vond dus ook dat deze iets te onduidelijk waren. Om geen risico te nemen besloot ze de SPS te laten zitten en enkel de sonde door de ureter te verwijderen. Ik moest vanaf nu wel zoveel mogelijk vermijden om op een normale manier te plassen en de urine afvoer via SPS te laten gebeuren. geen probleem dus. Ook de open wonde op het scrotum werd onderzocht en daar werd vooruitgang vast gesteld. De verzorgingsprocedure werd aangepast en na noch een laatste verzorging mocht ik rond 13 uur het ziekenhuis verlaten.
Wordt vervolgd..

Geen opmerkingen: